

Heldigvis tok jeg vare på alle de orginale plater og hyller..
Strut og saling forsøker jeg å pusse ned...treverket er fortsatt like sterkt, så jeg håper å kunne bruke dette.
Beslagene er i bronse tror jeg...
En blog hvor jeg og andre kan se hva jeg gjør, og hvordan jeg går frem under restaureringen av en treseiler fra 1911. Tror nå at det er en 6mR, bygd i Sverige før OL i Stockholm 1912, men dette forsøker jeg å finne ut av. ***** Lagt til **** Nå VET jeg at det er en 6m R båt fra 1911. :)
2 kommentarer:
Se det ja! kommer seg stadig nærmere målet. Morro når original treverket blir så flott som dette igjen. Har du oversikt over når Agnes ble bygd om fra "Snabb racer" til overbygget turbåt? Ser på hyllene dine, er hakkene på baksiden en indikasjon på hvor tett det er mellom ribbene? Hva er ca. avstand fra senter ribbe til senter ribbe?
Det sies at hun fikk kabin på tidlig 80-tall, men jeg har på følelsen at det nok var noe tidligere...men vet fortsatt ikke.
Ribbene sitter med ca. 15-16 cm. mellomrom gjennom hele båten - noe de nok må da huden kun er 12 mm. Hondurasmahogny. En formel 1 var det nok, men med kabin og bermudarigg går det nok noe langsommere. :)
Det passer jo meg siden jeg først må lære å seile fra bunnen av.
Legg inn en kommentar