Riggingen blir som følger:
Akterstag fra toppen ov ned til en hanefot på 2 fester på hekken. Forstag fra festebeslag foran på masten og frem til feste i baugen.
Strut fra toppen og via "strut/saling" til feste ved nedre saling. Så vant fra under strut via saling og ned til fremre vantfeste, og lensetakler fra under struten til bakre vantfeste. Sist kommer sidevantet fra under nedre saling og til midterste vantfeste.
Nei...har ikke fått fikset beslaget /foten i bunnen av masten enda....må tenke litt på hvordan dette gjøres best. Skal få tatt noen gode bilder av beslaget påtaket og bunnen av masten, så
kanskje gode hjelpere på www.baatplassen.no kan fortelle meg hvordan jeg løser dette best.
Vantet via salingen til feste på linje med masten(fremre vantfeste) - det fremre festet er på linje med masten, så det passer bra etter hva jeg hittil har funnet ut.
Jeg tror forøvrig at masten jeg har er den som ble satt der da den ble rigget om til bermudarigg (muligens på 30-tallet??), og de "pinnene"

Har nå kommet godt i gang med nedpussing av de orginale benker, dørkplater og hyller fra cockpiten, samt lukene i baugen og nedgang til ruffen.
Dette vil bli bra etter noen gode strøk med olje, mahognybeis og muligens lakk (evt. legger jeg epoxy på alle luker og sitteplater).
Men nå går det fremover i hurtig tempo.....bare helsen holder så tror jeg nesten at jeg er i rute!! *JIPPI*
2 kommentarer:
I will not concur on it. I over nice post. Specially the title-deed attracted me to read the whole story.
Good brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.
Legg inn en kommentar