Velkommen hit.

Mitt første seilbåtprosjekt...håper dere kan få litt inspirasjon, tips eller om dere har noe å bidra med er det fint om dere gir meg en kommentar! En ting er hvertfall sikkert....her er jeg nybegynner...ikke på tre, men på pinnebåtgreiene.

søndag, mai 27, 2007

Nærmer seg......



Skroget begynner snart å bli ferdig, gjenstår 2 strøk med maling og 1 lag til med bunnstoff. Mulig jeg også legger på et par strøk med lakk utenpå malingen, for å få en høyblank finish. Blir jo en slipejobb med påfølgende maling og lakk i årene som kommer, men det kan jeg leve med.
Innvendig gjenstår det jo endel maling før jeg er ferdig, men et par dager så er hele båten malt et par strøk også innvendig.Dekket skal jeg legge iløpet av noen dager...bare været holder seg litt stabilt...og så kan jeg endelig starte på kabinen...pusse ned og olje/lakke opp igjen treverket...og legge nytt glassfiberbelegg på kabintaket.
Begynner å få antydningen slik hun vil fremstå ferdig, nå hun Agnes.... :sailingSom dere ser så må jeg ha hvitmaling, rødmaling og bunnstoff klart når kranen får heist båten klar av krybben...



Innvendig legger jeg to gode strøk med Drygolin.....de nye "kjølstokkene" er egentlig bare støtter for dørkplater, og skal ikke ha en bærende styrke i skroget. Jeg vil her tilpasse dørkplater som felles ned i disse til den høyden jeg finner mest hensiktsmessig (skal ha en lensepumpe helt akter i kabinen og den vil styre høyden på dørkplatene.
Men utrolig deilig å endelig komme til arbeid som virkelig synes!

Ingen kommentarer: